26.6.2018

Uusi alku

On taas vierähtänyt aikaa siitä kun viimeksi istuin läppärin ääreen ja avasin uuden postauspohjan. Moneen vuoteen ei ole ollut minkäänlaista paloa kirjoittaa omista asioista muiden luettavaksi, vaikka aina silloin tällöin olenkin yrittänyt innostua hommasta uudestaan, joka kerta surkein tuloksin. Blogi on auennut ja mennyt kiinni taas. Nyt olemme taas siinä avaamisvaiheessa.

Ehkä kuukausi sitten rupesin pitkästä aikaa selailemaan kaikkia mun piilotettuja postauksia. Palasin niinkin pitkälle kuin vuoteen 2012, kuuden vuoden taakse; aikaan jolloin Kalju oli vielä uusi hankinta, ja Mona vasta sinä kesänä syntynyt pikkuvarsa. Minä olin negatiivinen teini joka haaveili urasta hevosalalla. Muistin tuolta ajalta vain runsaat negatiiviset kommentit, joita blogipostauksiin ja youtube-kanavalle sateli. Myös sen kuinka kiukuttelin itse kommenttiosiossa ja heittäydyin heti puolustuskannalle jos sain siihen syyn. Se mitä en muistanut niiltä ajoilta, oli ne monet kymmenet kannustavat kommentit, joita tuntemattomat ihmiset minulle kirjoittelivat. Nyt kuusi vuotta myöhemmin mietin että voi jukupätkä millaisia lukijoita minulla onkaan ollut. Ei ollut sellaista ongelmaa, ettei joku olisi tarjonnut apuaan tai vinkkiään, eikä sellaista murhetta, ettei olisi lohdutettu ja kannustettu painamaan eteenpäin. Valitettavasti lukiolainen pikku-Riina ei osannut arvostaa tällaisia kommentteja ja suhtautui neuvoihin väheksyvästi. 

Mahdollisesta motivaation epävakaudesta huolimatta päätin nyt jälleen kerran avata blogin ja ryhtyä kirjoittelemaan heppajuttuja. Nyt kun mulla satunnaisesti voisi olla jotain kerrottavaakin. Toivon että blogi voisi edelleen toimia keskustelualustana jossa myös lukijat voivat jakaa mielipiteitään ja kokemuksiaan, mutta olen toki joutunut huomaamaan, että blogien kultakausi on loppunut jo aikoja sitten, ja ajatustenvaihto on muuttanut enimmäkseen instagramiin sekä kaikenlaisille kysymyspalstoille. Mä olen kuitenkin niin vanhanaikainen ja vaadin sen verran suuren pinta-alan höpötyksilleni, että jatkan mielummin täällä blogissa kuin seuraan massoja muihin somekanaviin. Enhän mä osaa edes valokuvata!

Pitemmittä puheitta, tervetuloa taas!

3 kommenttia